Puls eller mangel på samme og kæmpe frustrationer!

Standard
For snart 3½ år siden anskaffede jeg mig et Garmin FR305 for at få mere data på mit løb, i stedet for det mit nike sportsur kunne give mig, læs: kun tidtagning. Jeg har været (og er stadig) udtrolig glad for mit FR305. Jeg får rigtigt fine oplysninger om distance, tempo, kalorier osv, men som overskriften antyder, så skal dette indlæg handle om puls.
Jeg købte nemlig også et pulsbælte til mit FR305 og da der var tilbud på sagerne valgte jeg den bløde og måske mere komfortable softstrap. Komfortabel var den, men den virkede ikke, kunne nærmest aldrig fange min puls (ja, jeg tjekkede alle de klassiske “fejl” adskillige gange, såsom nok fugtning, batteri, connection til uret osv.) eller også peakede det på mystiske tidspunkter, for så at falde helt ud igen. Bæltet blev sendt til reparation hos Garmin, jeg fik et nyt retur og stadig ingen virkning, derpå fik jeg så en hardstrap, da den efter sigende skulle virke bedre hos nogle. Men nej, så derfor droppede jeg at træne efter puls og brugte bare urets andre funktioner.
Sidste år læste jeg så på www.loebesiden.dk samt hos DCRainmaker at nogle havde haft held med at bruge en Polar-strap sammen med Garmin-senderen, så nu skulle det være – jeg skulle forsøge at løbe efter puls. Men ak, stadig ingen puls. Og det, der hele tiden har frustreret mig aller mest er, at når min kæreste tager min rem (hvad enten den er den ene eller den anden) på, så virker det upåklageligt!
Nu gør jeg så et sidste forsøg, jeg har atter købt en ny rem + sender fra Garmin (den anden sender var helt død og de små skruer på den kunne ikke længere løsnes) samt elektrode-gel, der skulle gøre forbindelsen mellem rem og de elektriske impulser bedre.
Hvis det ikke virker, ja, så har jeg enormt mange u-brugte pulsbælter liggende, any takers?
Billede
Skriv et svar

